Het project e-depot is inmiddels in volle gang en de komende maanden zullen er verschillende pilots en overlegsessies plaatsvinden. Op dinsdag 26 september kwamen de beleidsvoerders van de vijf aangesloten gemeenten en het streekarchief samen bij de ODMH (Omgevingsdienst Midden-Holland) voor de eerste beleidssessie rondom het e-depot. Het e-depot wordt in het leven geroepen om alle digitale documenten van de vijf gemeenten en de omgevingsdienst onder te brengen, zorgvuldig te bewaren en beschikbaar te stellen. Onder aanvoering van de adviseurs van organisatieadviesbureau Van Kaliber zullen de komende periode afspraken gemaakt worden om het e-depot zo goed en gestroomlijnd mogelijk in te kunnen richten.

De eerste sessie stond vooral in het teken van een kennismaking tussen alle partijen en een presentatie van de huidige stand van zaken met betrekking tot het e-depot. In het overleg kwamen ook over de meer praktische zaken aan bod. Zo is er gesproken over de pilots die het streekarchief met de gemeenten gaat uitvoeren, welke documenten wel en welke niet thuishoren in het e-depot, en aan welke voorwaarden die documenten moeten voldoen.

De komende periode volgt vanuit het streekarchief regelmatig een update over het e-depot!

chat loading...